P2S FAQs JuicePLUS+

Hvorfor skal jeg ta Juice PLUS+?

Juice PLUS+ gir deg essensen av 30 ulike frukt, grønnsaker og bær som høstes kun etter full solmodning. 90% av de virksomme plantenæringsstoffene utvikles de siste 10% av modningsprosessen. Dessuten brukes HELE frukten i produksjonen.

Her er noen eksempler på hva JuicePLUS+ bidrar med:

  • Normalt fungerende immunforsvar
  • Beskytter cellene mot oksidativt stress
  • Normal homocystein metabolisme
  • Normal hudhelse
  • Normal tann- og tannkjøtthelse
  • Vevsvekst under svangerskap

Er det noe forskning bak Juice PLUS+?

Ja, det er 20+ års medisinsk uavhengig forskning bak JuicePLUS+. Det har resultert i 30+ publiserte artikler i de mest prestisjetunge medisinske tidsskrifter.

Er Juice PLUS+ et multivitamin?

JuicePLUS+ kan ikke sammenlignes med et multivitamin. JuicePLUS+ er høykonsentrert pulver fra 30 ulike frukt, grønnsaker og bær. Det er alle plantenæringsstoffene som sammen gir den høye kvaliteten. Det er ikke en samling av isolerte, kunstig fremstilte vitaminer.

Finnes det noen tilsetningsstoffer i Juice PLUS+?

JuicePLUS+ består kun av ingredienser fra naturlige kilder og inneholder ingen:

  • Konserveringsmidler
  • Plantevernmidler
  • Kjemiske stabilisatorer
  • GMO (genetisk modifiserte organismer)

Inneholder Juice PLUS+ gluten?

Alle JuicePLUS+ produkter er merket «Glutenfrie» ihht. Codex Alimetarius Commission standard (FAO, WHO, EU direktiv 41/2009/EF). Hvis en person har glutenallergi eller cøliaki er det personen selv eller fastlegen som må avgjøre om de kan ta JuicePLUS+.

Hvor mye karbohydrater inneholder Juice PLUS+ Premium?

En dagsdose for et voksent menneske – 2 x kapsler grønnsaker, 2 x kapsler frukt, 2 x kapsler bær – inneholder til sammen 1,66g.       

Kan personer med allergier ta Juice PLUS+?

Erfaring viser at personer med allergier kan ta Juice PLUS+ selv om de får reaksjoner fra den ferske råvaren. Er allergien kraftig må man alltid rådføre seg med fastlegen.

Jeg klarer ikke å svelge kapslene – hva gjør jeg?

Du kan åpne kapslene og blande innholdet med f.eks. yoghurt eller noe annet med tilsvarende konsistens. Helst ikke med vann eller annet tyntflytende da det blir vanskelig å løse opp pulveret.

Er Complete virkelig et komplett måltid?

Complete inneholder riktig mengde med karbohydrater, kostfiber, proteiner og fett – i tillegg til viktige vitaminer og mineraler og utgjør et komplett, plantebasert og næringsrikt måltid. Den har lav GI (Glykemisk indeks) og holder blodsukkeret stabilt. Da slipper du sultfølelsen som vanligvis oppstår ved ustabilt blodsukker.

Kan jeg ta Complete før eller etter trening?

Absolutt, det er spesielt viktig å tilføre kroppen ekstra næring og beskyttelse når man trener. Da dannes det masse frie radikaler (avfallsstoffer) og hvis de ikke blir nøytralisert vil de angripe friske celler og bryte dem ned. Complete inneholder masse antioksidanter som nøytraliserer de frie radikalene. Den belaster ikke fordøyelsessystemet slik vanlig mat gjør, den er på en måte ferdig fordøyd og tas direkte opp i blodet (biotilgjengelig). Det gir ekstra energi raskt fordi alle ingrediensene er tilgjengelige for kroppen – ferdig til bruk der de trengs mest. Tar du Complete en halv time før trening får du masse ekstra energi. Tar du Complete kort tid etter du har trent får du optimal restitusjon. Det blir som å fylle bilen med både drivstoff og olje før en langtur. Begge deler er helt nødvendig!

Hvor lenge «varer» et Complete-måltid?

Alt avhenger av aktivitet, erfaringsmessig 2,5 – 3t.

Kan jeg ta Complete hvis jeg har «irritabel tarm»?

Ved ulike grader av plager eller sykdommer må du alltid bestemme selv eller konferere med din fastlege. Erfaring over tid viser imidlertid gode resultater for denne gruppen så i utgangspunktet burde det ikke være noe problem.

P2S FAQs Trening og ernæring

Kan jeg ta meg «cheat meals»?

Cheat meal kan ofte fungere positivt, men du må først vite at det finnes bedre alternativer. Hvis du har valgt et program som er for vektnedgang så vil det allerede være innlagt cheat meals og re-feed dager. Hvor vi anbefaler å velge re-feed fremfor cheat meals da dette er en bedre måte å fylle kroppen med energi igjen. Cheat meal vil ofte føre til overflod av kalorier og dette går da utover ditt mål, som er vektnedgang.

Har man valgt et program for vektøkning ligger man i kalorioverskudd. Her vil det nødvendigvis ikke være så farlig om man tar seg en cheat meal. I et vektøknings-program har man lettere for å kunne bytte ut matvarer med noe man liker godt, innimellom, fordi man har flere kalorier å bruke. Overskrider man kalorimengden som er satt, vil det etter hvert føre til overflødig fettlagring. Dette er noe vi ikke ønsker, og heller ikke noe som står i stil med målene.

Hva er re-feed dager og trenger jeg det?

En re-feed dag er en dag hvor man øker karbohydrat- inntaket med 100% eller mer, kaloriinntaket økes opp til den daglige forbrenningen. Denne forbrenning er forskjellig for alle og varierer ut fra høyde, alder, kjønn, vekt og aktivitetsnivå.

Re-feed dager skal være med i alle ernæringsplaner hvor målet er å gå ned i vekt og man ligger i kaloriminus (total inntak av kalorier per dag er lavere enn hva man forbrenner). Dette er fordi at når kroppen ligger i kaloriunderskudd over en lengre periode, vil fettforbrennings-hormonene begynne å jobbe dårligere og dårligere. Kroppen vil da spare på det den har. En re-feed dag vil da sette fart på disse hormonene og starte fettforbrenningen igjen.

Kan jeg bytte ut matvarene med noe annet?

Ja og nei. Ernæringsplanene er laget slik at du best mulig skal kunne nå dine mål og derfor anbefaler vi at matvarene holdes slik det er satt i planen. Om det ønskes å bytte ut noe så tar ikke P2S ansvar for eventuelle negative resultater eller stagnering, da dette kan medføre at kalorimengden som skal inntas enten blir for høy eller for lav.

Kan jeg trene mindre eller mer enn hva planen tilsier?

Det anbefales ikke å trene mindre enn det som er satt opp i planen, da dette kan føre til liten eller ingen progresjon. Om du ønsker å trene mer enn oppsatte økter så kan du absolutt det. Da må du være oppmerksom på at ved å starte for hardt kan dette også føre til en utbrenning av kroppen. Dette gjelder spesielt ved et vektnedgangs-program hvor kroppen allerede ligger i kaloriunderskudd. P2S tar ikke ansvar om treningsmengden ikke følges, men det oppfordres på det sterkeste å gjøre det. Alle planer er lagt opp med en naturlig progresjon og du vil få nok aktivitet om dette følges.

Kan hvem som helst bruke programmene deres?

Absolutt! Våre ernæringsplaner og treningsplaner er laget slik at de er tilpasset den «vanlige mann i gata», med liten eller ingen treningsbakgrunn. P2S har en minstealder på 18 år.

Må jeg ha medlemskap på ett treningsstudio?

Nei, men vi anbefaler dette på det sterkeste for at du skal få best mulig resultat, spesielt ved vektoppgang. P2S har eget hjemmeprogram for vektnedgang om dette er ønskelig.